6/18/2018

Osijek: miejsca

Na sam koniec prawie cosik o najfajniejszych miejscach w Osijek. Oczywiście subiektywnie.
Moją ulubioną kawiarnią, którą mój luby znalazł jeszcze w lutym jest Peppermint (Vrt Jagode Truhelke 3). Fajna muzyka, duża przestrzeń, świetna obsługa, wieczorami koncerty w piwnicy, kawa dobra, a na ścianach super zdjęcia. Byłam tam wiele razy, piłam kawę, herbatę, piwo, rakiję, paliłam papierosy, czytałam książki, robiłam notatki, a nawet sprawozdania doktoranckie! 




Kilka razy byłam też w barze Excalibur (Franje Krežme 22). Tam to raczej piwo, Osjećko oczywiście. I też koncerty bywają, lokalnych artystów. I fajnie jest. Wystrój trochę rupieciowy, ale chyba dlatego mi się podoba. 


Jest też w Osijek kawiarnia Kafka (Zagrebačka ul. 1). Nie wiem, czy ma coś wspólnego z Franzem Kafką, próbowałam znaleźć jakieś powiązania, ale bez rezultatu. Niemniej jednak, kawiarnia fajna jest i siedzi się miło. Ahm, jest też tu pub Dali i również niewiele ma wspólnego z Salvadorem, poza kelnerem, który go odrobinę przypomina ;) 


Jeśli ktoś lubi rockowe klimaty, to na pewno spodoba mu się VooDoo (Sunčana ul. 8). Typowy pub, otwarty oczywiście także w dzień. Nie mają tu Osjećko, co mnie zdumiewa, mają głównie Staropramen, który w zależności od stopnia trzeźwości obsługi kosztuje bardzo różnie :D Ale jest klimat i dobra muzyka. 
A jedzeniowo oczywiście Vege Lege (Trg Ljudevita Gaja 4)! Jedyna wegetariańsko-wegańska knajpa w mieście, dzięki której tu przetrwałam. Mają śniadania, obiady, napoje i słodycze jakieś czasem nawet, choć raczej od święta. W Vege Lege jest stałe menu + codziennie jedna nowa gotowana na ten dzień opcja. Standardem i kreatywnością kuchni wegańskiej Osijek raczej nie dorasta do Zagrzebia czy zwłaszcza Poznania czy Warszawy. Ale i tak jestem przeszczęśliwa, że Vege Lege w Osijek działa! Jest w miarę zdrowo, jest dużo i tanio. I bardzo miło. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz